Hellre ett U sen än magsår nu

Måndag 8 oktober


Vägval i livet är nästan alltid lika jobbiga. I torsdags fick vi reda på att ansökningarna till projekten ska vara inne senast den 15:e. Jo men tack för framförhållningen!
Jag är förvirrad men tror att jag ska söka till videoprojektet i första hand. Det känns som om jag kommer att lära mig mer där än på radioprojektet - jag kan ju redan radio!

Dessutom sträcker sig radioprojektet över ett år och man måste bilda bolag med de andra sju antagna. Orka, säger jag. Har ingen bra erfarenhet av samarbete med andra.

I torsdags fick vi även reda på att vi har deadline på uppsatsanalyser tills idag. På något vänster har jag blivit klar men hela arbetet går under samma rubrik som min nya livsfilosofi: "Hellre ett U sen än ett magsår nu" och då tror jag ni kan räkna ut var ribban lades.

I onsdags fick jag dessutom reda på att jag har en redovisning på dramakursen tills imorgon och i går insåg jag att jag utöver det har en inlämningsuppgift till dess också. Så än är inte stormen över.

Varför kan det aldrig få vara lite behagligt?

Men egentligen det är lugnt, jag har ju min nya livsfilosofi och jag har intalat mig själv att jag är stark så det kommer att gå bra.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker att om du vill söka till radioprojektet så ska du göra det. Ambitionsnivån kommer antagligen vara mer jämn i en projektgrupp snarare än i handledarutsedda grupper.

Postat av: Marlon Brando

Usch, märks att man har missat en vecka i skolan när man inte har koll på sånt här... Dags att börja fundera nu då kanske...

2007-10-09 @ 16:29:47
URL: http://25tolife.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Bra Arlette! Jag gillar ditt nya motto:) Men... som Maria säger... det kommer nog tyvärr inte vara mindre jobb i grupp på videoprojektet....? så... varför söker du inte radio? trodde det var det du vile syssla med?

2007-10-09 @ 18:50:51
URL: http://ingriddim.wordpress.com
Postat av: Hanna

Du skrev ner vårt nya motto :) i lööööv it

2007-10-09 @ 22:27:22
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Lena

hej Arlette.. lyssna inte på någon annan utan tänk på vad du och bara du VILL göra.. men jag är också övertygad om att du kan bli antagen till radioprojektet om du vill.. men förstår att den nazipresentationen inte var så frestande ;). kram

2007-10-10 @ 14:07:50
Postat av: Bibbi

Du är stark! Som sjutton! Heja heja! Bli inte som jag när du blir stor! Kram*

2007-10-10 @ 19:50:56
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Tell

Nej men nu får ni inte missförstå, jag vill göra båda projekten. Men som jag skrev kan jag det där med radio. Inte för att jag är allvetande men visst måste det vara bättre att välja något som man kan lite om och lära sig massor än att välja något man redan kan? Å som mamma sa - du är ung, du får jobb ändå, du har goda referenser från radio ändå och att ha gått radioprojektet garanterar dig inte ett jobb!
Menmen... vem vet vart man hamnar, det ligger i Gudarnas/lärarnas händer! =)
Å ja - mottot är underbart på alla sätt och vis och en lära som borde spridas världen över! Pay it forward!

2007-10-10 @ 20:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback