Helgen som va´, och lite mer.

Tisdag 16 Oktober


Glad i hågen och med en aura av godhet och sympati intog Krister från P3s "Krister" Kalmar Högskola. Studentradion Shore (läs: jag och Sandra) hade ordnat en föreläsning för våra medlemmar och annat pack. Folket strömmade till rätt rejält och spänningen stegrades. Fem minuter in i föreläsningen erkänner Mr Lovable att han inte har förberett någonting utan att han tänkt att vi ska ställa frågor, i två timmar! Det kan man tycka vad man vill om - jag vet vad jag tycker eftersom "jag" betalar kalaset. Men ser man så älsklig ut så kommer man väl undan med allt.

Shores väna medlemmar och några outsiders räddade situationen genom att faktiskt ställa de frågor som Krister hoppades att vi skulle ställa. Oj vad de ställde frågor, hej vad de ställde frågor, i hela 90 minuter ställdes det frågor!

Krister ställde också lite frågor, han undrade varför vi inte rökte på i studion, jag förklarade. Allt ordnade sig och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Jag åkte till K-stad.


Trodde att jag skulle umgås med mina föräldrar men far stack till skogs strax efter min ankomst och återvände strax efter min avresa. Blev ändå inte så mycket tid över, mor satte mig i arbete med flytten till det nya huset. Råkade upplysa övermodern om att de nymålade väggarna var rosa, inte caffe latte. Panik utbröt! Men det är en annan historia.

Övrig tid spenderades mestadels framför (det allsmäktigt heliga) Internet samt med att skriva två projektansökningar.


"Jag söker till teveprojektet för att känna den tunga, hårda kamerans kraft i mina händer, jag vill känna dess styrka. Jag söker för att jag vill kapsla in den kraft som filmmediet är, känna den precisa redigeringstekniken dra över filmen som en skarp kniv och.... "


Det tog mig över tre timmar att få ihop den första ansökan. Då har man snöat in på fel spår!

Ansökan nummer två tog fem minuter.


Efter att ha förklarat för övermodern om planerna att överge den sju år långa stigen som vegetarian bjöd hon dottern på svindyr anka.

Nu vet dottern att hon inte ska äta anka nå´mer.

Hon erbjöds även knäckebröd, trodde att det var ett vegetariskt alternativ fram tills hon såg de små svarta krypen.

Nu kan inte dottern äta knäckebröd nå´mer.


Hem ljuva hem. Telefonsamtalet till bovärden om att jag hade stopp i vasken hade resulterat i att han rensat rören - och orsakat en läcka! Ja det e skönt att va tillbaks.


Kommentarer
Postat av: Maria

Men för att pigga upp dig är dina hörlurar på väg. ;)

Postat av: Staff

haha ... älskar formuleringen till din ansökan ;) den är så... dirty helt enkelt

2007-10-17 @ 21:36:48
URL: http://depraved
Postat av: Bibbi

Du skriver så bra! Stolt :) Förlåt för att jag inte hört av mig, är inne på nionde dagen i rad - varav åttonde dagen till 20. Efter jobbet är jag skitsur och apatisk. Men det blir bättre nästa vecka hoppas jag. Slår en pling i helgen! SAKNAR* Kram*

2007-10-18 @ 09:24:07
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Tell

Maria: Jaaaa!!! =)
Staffan: Hehe.... =)
Bibbi: Jag ringde hem till dig, ingen svarade... när kan du hälsa på? Vill att du ska komma snart! =( Ja ring, annars ringer jag! SAKNAR! *kram*

2007-10-18 @ 11:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback