Jaadu Reinfeldt...

Tisdag 6 november

... det är inte lätt.

Här går du in i nått stort och sliter och försöker och kämpar för något som alla tydligt kan se att du brinner för.
Tycka vad man vill om din politik men jag tror inte det finns någon som kan säga annat än att du kämpar och brinner. Men hur länge till? Hur länge kommer du att orka?
Hur du än kämpar så dras du och din politik ner i smutsen. För ansvaret läggs på dig; det är du som valt dina ministrar, det är ditt omdömme om dem som har lett till att Sveriges Rikes säkerhet sätts i fara.
Är det rimligt undrar jag?

Du och jag Reinfeldt, du och jag.
Det är inte lätt att jobba på toppen, speciellt inte när de enklaste regler inte åtföljs av de som finns under dig. Absolut inte lätt när världen verkar förfalla i omoral och du förväntas uppfostra vuxna människor.
Idag ska jag kicka lite folk innan Gestapo upptäcker vad som hänt, innan drevet drar igång och jag blir ansvarig för att små meldemmar inte har bättre vett än att bryta mot regler, fotografera detta och lägga upp det på facebook.
Man kunde ju tro att blivande journalister skulle vara lite smartare... Men det är farligt att tro på toppen.
Farligt.

Kommentarer
Postat av: zZz

Första gången någon vill identifiera sig med Reinfeldt på vår utbildning tror jag
bestämt.

Postat av: Tell

Antagligen den sista gången också... =)

2007-11-06 @ 18:35:45
Postat av: Hanna

Underbar blogg! snygg parallell måste jag säga...

2007-11-06 @ 19:03:05
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Marlon Brando

Haha, underbart säger även jag från andra sidan gränsen. Det är inte lätt att heta Fredrik en dag som denna... Men vi vet alla att det inte spelar någon roll vem som betalar dina blöjor och ditt godis egentligen, alla politiker som avgår idag kan komma tillbaka om ett par år och kanske till och med bli partiledare... kan de också fuska lite med skatten, dricka lite för mycket och skaffa sig en fientlig läggning till halva landets befolkning som de inte kan försvara med sunda argument så kanske det finns en plats i vänstern om ett par år.. se det inte som slutet utan som början på något nytt...;-)

2007-11-06 @ 19:54:45
URL: http://25tolife.wordpress.com
Postat av: Tell

Marlon: Och vad ska jag lära av det? Att mina "anställda" som gör fel har en ljus framtid till mötes medan jag som får ta ansvar för deras skit kan hälsa hem? Reinfeldt får ju knappast en vänlig dunk i ryggen om han sadlar om till Vänstern.
Lika bra å ge upp då, eller byta bana å bli en skit.

2007-11-10 @ 14:03:39
Postat av: Marlon Brando

Nej, det har du väl en god poäng om. Det är ensamt på toppen och tyvärr måste man lita på att människorna runt en/väljarna kan skilja på vad som är ens eget fel och vad man inte kan rå för, åter ett problem med den höga andelen av väldigt korkade människor som finns i vårt land.. Idoltittare, AIK-fans och de som tycker att Sundsvall är mitten av landet..och allihop röstar... tänk på det och försök sova sen om du kan..

2007-11-11 @ 03:36:42
URL: http://25tolife.wordpress.com
Postat av: Staff

"Idoltittare, AIK-fans" vad menar min herre med det *arghh*

2007-11-13 @ 01:42:09
Postat av: Marlon Brando

Haha, han menar precis vad han skriver. Onda människor, dåliga människor, farliga människor..;-)

2007-11-13 @ 15:53:46
URL: http://25tolife.wordpress.com
Postat av: staff

Tssss!

2007-11-17 @ 12:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback