God jul lixom

Onsdag 19 december


Jag har huvudvärk i ögat för femte dagen i rad och allt är c-uppsatsens fel. Det kan också bero på den mystiska salva som apotekarkvinnan gav mig för mitt eksem och som jag strukit på precis vid tinningen där jag nu har väldigt ont. Kan också bero på att jag av utmattning, pms och nostalgi lipade som ett djur för några dagar sedan.  Framställer jag mig själv som väldigt attraktiv just nu? Nej, trodde inte det heller.


Men allvarligt talat, jag är rätt skraj över ögat. Förutom att det gör ont och trycker så känns det som om jag har en smutsig lins över pupillen, för nu ser jag inte riktigt ordentligt heller. Tänk om jag håller på att bli blind? God Jul lixom!

Nej, det blir nog datorförbud i jul. Och förbud mot att läsa, titta på tv och faktiskt borde jag ge mig själv förbud mot att ens stiga upp ur sängen.

Men innan jag kan göra det ska jag på dramakurs ikväll, se till så att Shore är städat och stängt över jul, packa, städa, leta rätt på de där tidningsrubrikerna, börja skriva på slutdiskussionen och mejla den till H samt köpa alla julklappar.


Jag fick min julklapp från cdon igår, elva cd-skivor från mig själv till mig själv med en önskan om en riktigt musikalisk jul! Egentligen är det bara tio skivor eftersom jag på grund av hjärnsläpp - vilket jag skyller på överansträngning - beställde en skiva jag redan ägde!

Jag ska ligga i sängen hela helgen och kränga praliner och lyssna på musik och ignorera att min mamma vill ha hjälp med julstök och julbak. Fuck julbak och julmat! Vem vill äta död grisrumpa i alla fall?


Kommentarer
Postat av: Maria

... men jag gillar saftiga grisrumpor. :(

Postat av: Hanna

Skit i uppsatsen och kolla upp ögat istället! det är mitt råd. Vi är grymma, vanni vet att vi är bäst, hon har bara inte insett det än... ;)

2007-12-20 @ 23:57:26
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: kristoffer

dont underestimate död grisrumpa ;P

2007-12-29 @ 21:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback