Fot-ografier

Fredag 10 augusti


Det verkligt irriterande är inte att jag hade med mig en lånad kamera som jag inte förstod mig på och som gjorde lite som den ville utan att jag faktiskt inte ansträngde mig för att göra något åt saken. Alla bilder med Julian och Charlie är suddiga. Sju års väntan och så får jag med mig suddiga bilder hem! Och så minnena förstås, men de har jag aldrig riktigt litat på.

 

Det blev en sådan där intensiv resa där man kommer hem och inte riktigt vet vad man gjorde overseas. Men även om Tant har ett ben i graven så kommer hon ihåg lite, till exempel att vi hade fint väder, att jag fick se en giraff för första gången i mitt liv, att vi solade och badade, att vi gick på musikal, att vi fot-ograferade, att vandrarhemmet i London luktade äckligt och att man inte fick sova ordentligt på tre nätter.

Det jag fascinerades mest av var att de har en massa folk som städar trottoarerna i England och att de offentliga toaletterna var så extremt fräscha och gratis! I Sverige kan du inte hitta en trottoar utan 120 stycken fimpar och minst en pappersbit/godispapper/ölburk. Och ska du gå på en offentlig toalett i Sverige får du snällt lägga i fem kronor, ta ett djupt andetag, låta bli att röra vid någonting medan du gör vad du ska (det är knappt ingen idé att försöka tvätta händerna för du måste ju röra vid dörrhandtaget när du ska ut) och sedan springa ut.

Det är i alla fall min upplevelse av offentliga toalettbesök... nej, nu blev det fel... besök på offentliga toaletter.

Det jag är näst mest fascinerad av är att jag inte köpte ett enda plagg! Jag köpte ett par strumpor med det var i en nödsituation så de räknas inte!

Bilderna (många med extremt intern humor) är i en salig blandning från Torquay, Paignton och London.




Kommentarer
Postat av: Marlon Brando

Visserligen lite suddigt bitvis, men det ser ju inte helt hemskt ut.. jag vill också! Sen kanske man kan fråga sig vem som får för sig att åka till England på sommaren när de inte spelar fotboll, lite dåligt planerat tycker jag...;-)

Postat av: Hanna

Ni verkar ju ha haft det riktigt bra tycker jag! ser fram emot en full redogörelse om några veckor ;)

2007-08-12 @ 13:38:56
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Staff

Jaha det är där du har hållit hus ... undrade just :P
var det nåt att ha då?

2007-08-14 @ 01:39:35
URL: http://depraved.blogg.se
Postat av: Bibbi

Kul bilder! OCH att du kommer till Malmö next week! Weeieieie! Can't wait!

2007-08-14 @ 17:11:49
URL: http://bibbi.blogg.se
Postat av: Tell

Schtaff! Jag tjatade ju om att jag skulle till England en hel vecka innan jag åkte! Daaa! =)
Hanna: Några veckor? Finns telefon för fan! =)
Marlon: "...inte helt hemskt ut"? Sicket smicker! =)

2007-08-14 @ 17:17:39
Postat av: Marlon Brando

Hehe, var faktist semestern jag tänkte på mer än bilderna.. men sån är jag, ett riktigt charmtroll när jag bara sätter den sidan till.. ;-)

2007-08-14 @ 21:31:44
URL: http://25tolife.wordpress.com
Postat av: Hanna

Jag vet jag vet! o store arlette; självklart ska vi höras nästa vecka :)
För övrigt var de väl jag som skulle vara din guru och inte tvärtom? sluta ta ifrån mig mina titlar!
Vad det gäller rubriken på bloggen (min alltså, inte din) så är jag själv förvirrad. Kan mycket väl vara så att du har rätt. Skrevs mitt i natten och tant var inte riktigt med själv.
Regina var underbar! jag ska gifta mig med Regina när jag blir stor ;)

2007-08-15 @ 22:08:49
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Maria

Ååååh, snart London för mig med. Kan knappt vänta.

2007-08-16 @ 16:31:09
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: Tell

Marlon: Misstänkte att det va nått skumt. Men du kunde väll låtit mig få tro!?
Maria: Hoppas du slipper bo på Leinster in. =) Å att du får ap-trevligt!!!
Hanna: Skulle aldrig få för mig att sno din titel åh store mästare, därimot tänker jag göra allt i min makt för att norpa Regina under näsan på dig! =)

2007-08-16 @ 17:10:37
Postat av: Janna

Härliga bilder, får mig att minnas min språkresa till Torquay mellan nian och gymnasiet. Det jag minns mest (hm) därifrån är precis det som du tar upp: De rena gatorna. Vad jag minns blir det rätt mycket böter för den som slänger något på marken i England. Vi var väldigt noga med att inte skräpa ner när vi var där.
Ses snart i Kalmar!

2007-08-17 @ 10:53:51
URL: http://jannakristin.wordpress.se
Postat av: Tell

Janna: Va kul! Jag var också där på språkresa innan gymnasiet och vi är lika gamla va? Shit, vi kanske gick på samma skola redan då, kanske i samma klass? Snacka om liten värld! =)

2007-08-18 @ 15:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback