Tuff lycka

Torsdag 26 april

Förra gången jag var hos doktorn avslutade han genom att ge det fenomenala rådet: "du får lära dig att leva med smärtan". Mm, ja, jo, jag jobbar på det. Sedan tillade han att jag kunde använda den smärtstillande gel som jag redan förklarat inte hjälpte.
Denna veckas besök resulterade i det avslutande rådet: "lär dig att gilla läget".

Båda herrarna är korrekt citerade. Man kan undra om de två har haft samma lärare trots en åldersskillnad på trettio år. Är det vad de lär sig på läkarutbildningarna? Att fälla iskalla slutkommentarer som får en att förtvivla lite mer och se allt annat än ljus i slutet av tunneln?

Jag är inte tillräckligt sjuk för behandling och operation, är inte tillräckligt frisk för att kunna gilla läget.
Tuff lycka.

Jag borde sluta klaga så jävla mycket men det är svårt att sluta, speciellt när man blivit så bra på det. Är i alla fall lycklig över att det inte snurrar längre.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Läkare är aber. DET är min enda kommentar på denna idioti som du råkar ut för hela tiden.

Postat av: S-dog

men, stackars liten... Va elaka dem ä mot dig! Det får dem ju inte... de ska ju jag va!! :P

Va ä de som har hänt då?

2007-04-30 @ 23:14:27
URL: http://depraved.blogg.se
Postat av: Tell

Inget har hänt, hon har bara dåliga gener. Å ja - det är faktiskt bara du som har tillåtelse att va taskmört i min närvaro, jag hoppas du känner vilket privliegie det är!

2007-05-01 @ 16:50:24
Postat av: S-dog

Jo ja kände ju det... nu känner ja ju oxå ett litet ansvar, de va ju inte bra!! ansvar ä aldrig bra (oftast) :P

2007-05-03 @ 00:19:03
URL: http://depraved.blogg.se
Postat av: the hanna

nu har jag läst din blogg... ringer imorgon.ska försöka hinna med det iaf.*kramar

2007-05-07 @ 20:27:21
Postat av: Ingrid

Hallå där. Dags för en liten uppdatering? Och en omlänkning kanske? Men känn ingen press! Hihi. O glöm inte heller att komma o äta tårta me mig på söndag! Kram!

2007-05-11 @ 21:10:39
URL: http://ingriddim.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Hmm. Dags för uppdatering? Och en liten omlänkning! Jaaa! Hihi. Glöm inte heller att titta in på en bit tårta på söndag. Men ingen press lr så! Haha... Kram på dig!

2007-05-11 @ 21:11:42
URL: http://ingriddim.wordpress.com
Postat av: Hanna

Arlette!

Saknar dina mail och din närvaro i cyberspace ;)

where are you?!?!??!

what are you doing????????????????

2007-05-17 @ 23:35:15
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: Tell

Det är skönt att vara saknad men... Sedan urminnes tider har bloggandet varit min ateljé, mitt skapande, min övning. Ett sätt att kombinera terapi med konst och intresse. Senaste tiden har jag bara skrivit för att folk ska kunna hålla koll på mig. Resultatet blir dåliga texter och så vill jag inte ha det. Så nu skriver jag bara när andan faller på.

2007-05-19 @ 12:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback