Kärlek

Måndag 23 april

Hur mycket kan man älska en stad?

"Malmö i mitt hjärta..."

Träffade en massa folk, spelade Wiii i gott sällskap, gick ut, åt sushi, sprang på L, åkte en sväng till Köpenhamn för att leta sprit åt mamma, träffade M, åt indiskt, hittade en underbar kofta. Och så det viktigaste av allt: jag hittade min jävla dinkelgröt! Köpte två kilo bara för att vara på den säkra sidan. Ni skulle ha sett B:s min när jag försökte förklara varför vi dragit igenom Malmös matbutiker i jakt på en gröt som jag aldrig hade smakat och som jag inte viste var god. Jag var i alla fall lycklig när vi hittat gröten. B var nog lyckligare.

Det hade öppnat en (för mig) ny butik mittemot triangeln, bredvid Kinabox-stället. Söstrene Grenes tror jag att det heter. Inte så klatschigt men vem fan bryr sig om klatschigt? Jag bryr mig om att det är en trevlig affär! För det första är butiken uppbyggd lite som en labyrint med gångar och små rum som bara leder vidare och vidare. B hatade det, jag älskade det!

Och sedan har de en massa ekologiska och "kravmärkta" grejer som till trots inte kostade hus och hem. Och en massa krimskrams! Jag älskar krimskrams. De hade blanka tavlor och målargrejer och jag vill så gärna börja måla! Hejdade mig i sista stund från att köpa hem en tavelduk på en gånger en meter. Köpte en massa te och torkade aprikoser istället. Köpte en riktigt liten visp också, för fem kronor (var faktiskt i behov av en liten visp).

Den vettiga rösten i mitt huvud säger "slavlöner" och att någon borde granska företaget men jag tänker inte lyssna på den rösten. Inte idag, inte just nu.

 

Jag vill bo i Malmö.

Kalmar är fint, på nått sätt älskar jag Kalmar men Malmö? Malmö är magiskt.

  

Ps: Den übernyttiga, biodynamiska och ekologiska dinkelgröten går att äta. Man vänjer sig. =)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att resan till Malmö var lyckad! Det smärtar mig dock att jag inte hade möjlighet att ta mig till Köpenhamn för att träffa dig. Men sånt är livet.
För övrigt; hur kan du inte ha varit på Söstrane Greens innan?!

Postat av: zZz

haha, äntligen denna gröt. grattis!

2007-05-03 @ 12:53:18
URL: http://lolawaters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback