Förtvivlan, ack, förtvivlan

Söndag 8 april


Man borde kunna ta ut skilsmässa från sin familj. Två dagar är mer än nog för att fylla behovet av en familj, i alla fall behovet av min familj. Fem dagar är vad som krävs för nervsammanbrott och självdestruktivt beteende. Herre Gud!
Nog om det.

Jag blir inte klok på dessa män!
Tappade allt hopp när jag läste vad en klasskompis hade skrivit, han hävdade att när män ger komplimanger så vill de bara få dig i säng. Det är tyvärr inte första gången jag hört detta men jag har alltid förkastat det till att det är en liten minoritet som tänker så (och att man kan lukta sig till dem på en mils avstånd). Men nu börjar jag faktiskt undra.
Därav förtvivlan! Ack, förtvivlan!
Fick en kärleksförklaring i förrgår, den gick inte alls att misstolkas eftersom det var en kärleksförklaring rakt av och utan krusiduller. Dagen efter visas noll intresse, absolut noll. Men... jag trodde ju... eller vänta nu... sa inte du igår att... men... du ville ju att vi skulle... varför...? Var det bara ett cp-ryck eller? Och nu då?
Palla!
"Visst, visst, jag kan väl knulla dig då, bara du blir min själsfrände, lovar att lyssna på, bry dig om och ställa upp för mig."
Jag har nog på tok för höga krav. Inte kan man kräva att en pojkvän engagerar sig i det du gör och stöttar dig, eller hur? Mina klasskompisar verkar i alla fall tycka att det är ett för högt krav.
Jag borde kanske utvidga min umgängeskrets. Det är ett välkänt knep när man har kört huvudet i väggen.
Ja.


Nog om män, över till Drakar.
Det gick en "dokumentär" om just ovannämnda varelser (drakarna alltså) på tv idag. Jag har sett den en gång innan och blev då extremt förvirrad då jag i alla fall trodde mig veta att det aldrig levt drakar på vår jord. Därför ansåg jag att det var min plikt att förvarna familjen innan de stackarna blev lurade.
Men jag kom för sent. Mor hade redan gått på grejen och var helt fascinerad över att det faktiskt funnits drakar. Min bror låtsades att han inte alls gått på det men... det undrar jag! Nu kanske ni tror att min mor är komplett galen, men hon är en mycket intelligent kvinna, i vanliga fall. Därmed kanske ni kan dra en och annan slutsats om den mycket manipulativa "dokumentären".
Jag älskar drakar, men hur kan man få sända sådant skit?!
Gah!


Kommentarer
Postat av: Maria

Inte kan man kräva att en pojkvän engagerar sig i det du gör och stöttar dig, eller hur? Mina klasskompisar verkar i alla fall tycka att det är ett för högt krav.

FEL!!! Dina klasskompisar har FEL!!!
Tur att jag inte är en av dina klasskompisar för jag tycker minsann att ens partner åtminstone ska stötta en i de intressen man har. Jag ställer samma krav på mina vänner, liksom. Jag menar, även om ni inte tycker att tv-spel kanske är världens hetaste grej så står ni väl ut med att höra lite om det varje dag. Bara lite? ELLER?! :D

Postat av: Hanna

Man kan och ska kräva det. Som sagt så ska man aldrig nöja sig med mindre än det bästa. Och därmed basta!

2007-04-09 @ 11:28:55
URL: http://madamebutterfly.blogg.se
Postat av: zZz

Jag tycker det är så skönt med diskret utpekning! Haha. Glad skitpåsk i efterskott på dej.

2007-04-10 @ 01:54:03
Postat av: Tell

Maria - för din skull står vi ut med mycket tv-spelssnack! *kärlek

2007-04-10 @ 12:46:18
Postat av: Marlon Brando

Alltid kul när man märker att folk tar det man skriver på allvar, kanske mindre kul när man startar en livskris hos läsaren...
Men du får aldrig glömma att du lyssnar på en ensam och bitter människa som gör krassa kommentarer på som omvärd endast för att själv verka som en bättre person... vet inte vem jag lurar men tydligen har jag satt griller i huvet på dig, sorry...

2007-04-10 @ 22:09:55
Postat av: Marlon Brando

Och kanske kan vara en tröst att inte ens en trööt misantrop som jag inte anser dina krav något annat än ganska självklara... eller det kanske får dig att ompröva dem nu när jag redan sänkt dig en gång och du säkerligen vägrar lyssna på mina åsikter mer, men det bör du nog inte göra..(ompröva vill säga)

2007-04-10 @ 22:25:36
Postat av: Ingrid

Hmm..... ?

2007-04-12 @ 16:03:38
Postat av: Tell

Marlon behöver inte känna någon skuld, jag vet bättre än att lyssna på dig =)
Nej, men hur cynisk du är är så har du tyvärr ofta (inte alltid) en poäng. Dock kom förtvivlan till största del ifrån att få se flera konkreta exempel över hur den så kallade kärleken uttryckte sig i form av att folk tar varandra för givet, inte respekterar varandra och använder för stora ord på för små känslor.

2007-04-12 @ 20:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback