Tells ansökan - i en strimlare nära dig

Tisdag 31 okt.

”Personen du söker är på tjänsteärende och återkommer aldrig så länge du ringer.”
Jag hatar att sälja mig själv, jag mår faktiskt riktigt dåligt av att sälja mig själv.
Nu är det tre veckor kvar och nivån har gått från sömnlöshet och ångestattacker till förtvivlan varvat med viss apati. Har därför även börjat använda mig av mina personliga kontakter. Har ringt min farbrors frus brors änka som ska kolla med sin svåger… (Nej, jag skojar inte!) Jag förväntar mig att detta ska ge: absolut ingenting.
Har också sökt tjänsten som Elle-ambassadör i Zimbabwe… Och vaknat med ångest samma natt jag skickat iväg ansökan för att jag då (!) kommit på att jag faktiskt ljög i ansökan och att: ”va fan ska jag göra i Zimbabwe?!”

Nej, jag är redo. Redo att släppa alla tyngande förpliktelser, släppa alla måsten och borden och befria mig från krav.
Jag är redo att ta ett steg tillbaka och överblicka samhällets kravfyllda karusell istället för att ingå i den.
Redo för att börja ägna mig åt saker för att jag vill och inte för att jag måste. Är redo för femmeterstraven av böcker jag vill läsa.
Redo att förneka huvudvärken och omfamna själsfriden.
Jag är redo att bli pensionär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback