I´m standing strong, with volume!

Fredag 10 nov.

Igår knyckte jag en gurka på Maxi. Jag är en ond människa! Nej det är jag inte. Men det var inte jag som hade betalat för gurkan. För att göra en invecklad historia enkel så trodde jag först att gurkan var min och krävde den för att sedan inse att den inte var min (hur ser man skillnad på gurka och gurka lixom?).
Men ägaren var sedan länge försvunnen och inte tänkte jag låta Maxi få tillbaks en gurka som någon betalt för. Nej. Och stackaren som glömde gurkan är det inte mer än synd om. Så nu har jag två gurkor i mitt kylskåp, men det gör inget. Jag äter mycket gurka...
Köpte också två stycken Wella Ultra Strong Shock Waves Power Volume Mousse, enligt principen: köp två och betala mer men inte så mycket som du hade betalat om du inte köpt båda två vid samma tillfälle!
Nu ska det krävas ett samarbete mellan Den Allsmäktige och Den Onde för att jag ska ha en bad hairday. I´m standing strong, with Volume! Mitt vapen heter Wella Ultra Strong Shock Waves Power Volume Mousse. Någon på Wella måste ha humor.
Vidare inhandlades konserver, diskmedel, bananer, äpplen, mango, kiwi, balsam, räkor, veggie-färs, fågelmat, nötter och ost innan min handled och nacke sa ifrån.
Nästa gång någon säger att vi studenter bör storhandla för att få ekonomin att gå ihop ska jag fråga om jag kan få låna hennes/hans bil. Det lönar sig inte att storhandla: bensin är dyrt, massage är dyrt, läkarbesök är dyrt. Och jag har ont i min handled! Tid är pengar och konsum ligger närmre. (Vilket är tur för konsum för de har äckliga tomater.)
För att göra en lång historia kort:



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback