Årets önskelista

Söndag 19 nov.


Det är något fel på mig… (ja, förutom det självklara då) Jag har längtat efter jul i över två veckor nu! Jag gör inte sånt.  Vill ha snö, julsånger och pepparkakor och det är verkligen inte min stil. Har sett denna sjukdom tidigare men aldrig blivit drabbad själv och aldrig riktigt förstått hur förödande den kunde vara. Trodde inte att folk som gick och gnydde verkligen led av brist på jul, trodde de kände som jag, att ”lite jullov kan väll va skönt!”

Men nu är julkalendern redan inhandlad, julsångerna har snurrat sig spyfärdiga i cd-spelaren och fler än en gång har jag fått säga till mig själv på skarpen då jag varit och tafsat på glöggflaskan. Put down the glogg and step away from the kitchen!

Jag skuttar upp ur sängen på morgonen och slänger mig på persiennerna i hopp om att få se en vit värld utanför. Men icke. (Istället står där oftast någon förskräckt granne och stirrar på halvnakna mig.)

Har bokat tid till doktorn på onsdag för min onda handled, men jag kanske borde ta upp det här med julviruset när jag ändå är där. Han kanske vet råd.


Årets önskelista:

En praktikplats

En flanellpyjamas (så himla vuxet och så himla skönt)

En ny handled

Nya knäleder

Att nån installerar dc++ på min dator och lär mig använda det

En Magic Forest dagbok (barnsligt)

En Magic Forest handväska (barnsligare)

Lilla sjöjungfrun på dvd (kult!)

En pojkvän (införskaffas denna kan punkten ”flanellpyjamas” strykas)

Tidsbokning till frissan (jag kan betala själv, bara nån bokar en tid så att jag kommer iväg nån gång)

Ett sommarjobb



Kärlek*


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag kan fixa nummer fem på listan åt dig;).... god jul från mig till dig. :)

2006-11-23 @ 16:14:14
Postat av: Hanna

Kan boka frisörtid om du vill ;)

2006-11-24 @ 11:35:27
Postat av: Maria

Men vadf... jag kan ju inte ge dig nåt alls. Då får du vara UTAN! ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback