Inbrottslarm, hjärtattacker och sånt...

Fredag 1 december

Har utvecklat och installerat ett mycket effektivt inbrottslarm i min lägenhet! Man skulle kunna tro att jag hämtat inspiration från filmen ”Ensam hemma 1”, men så är inte fallet. Fallet är att jag är lat och otroligt duktig på att strö saker omkring mig.

Den stackare som försöker ta sig in och sno min dyrbara… ehm… gympasko (?), lär inte komma längre än max två meter. Av mina rymliga 53 kvadratmeter finns det plats att gå på cirka 3.

Och ja, det är dags att göra något åt garderobsproblemet också. Att en liten Tell kan fylla fyra garderober och ändå inte ha något vettigt att ta på sig är inte okey.

För övrigt höll jag på att ge min stackars mor en hjärtattack när jag äntligen vågade få fram att jag på allvar funderar – och länge har funderat – över att hoppa av utbildningen. Hon kved till, sa att jag inte skulle säga så och att nu hade hon fått ont i sidan. Så… nu talar vi inte om det… igen.


Kommentarer
Postat av: freij

kul att du tycker om mitt osammanhängande språk och virriga tankar.men jag skrattar gott när jag läser dina inlägg och kan se ditt kroppsspråk framför mig.men det blir hemskt tomt och tråkigt utan dig i kalmar om du nu bestämmer dig för att jumpa off.//h

2006-12-04 @ 19:28:39
Postat av: Ingrid

Håller med Freij. Nu när jag sitter här nästan bredvid dig och håller på med tidningsredigering kan man inte annat än förstå dig dock. Även om det är lite kul med småpill;). Puss på dig.

2006-12-07 @ 11:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback