Gemytlig oas

Tisdag 19 december


På resa är jag i mitt esse, på resa hamnar jag i nån gemytlig oas där allt blir rätt. Jag slappnar av, jag tänker, jag lyssnar på författarskolan i Frank genom min mp3, jag skriver, får idéer, beundrar söderns rondellhundar och undrar hur J-dog har det.

Parkförvaltningen i Kalmar – jag har fått för mig att de är de skyldiga – har ställt stadens samtliga rondellisar i Rondellen Långt åt Helvete, strax utanför Kalmar. I samlad tropp står de där och inväntar julefrid under bar himmel. Jag såg inte om J-dog va med dem men jag hoppas det, han skulle nog trivas där.

En resa va vad som krävdes för att jag skulle få julkänsla, lite bisarrt då vi åker söderut. Lyssnade på ”Grandma got run over by a raindeer” och tyckte mig se en snögubbe i en av alla ljussatta trädgårdar, och då - som om någon knäppte med fingrarna - ingav sig julkänslan. Underligt.

Det är tio minuter tills K-stad kommer att uppenbara sig men jag vill inte stanna där, jag vill sitta här under den dåliga busslampan och lukta på anteckningarna. Är inte färdig, har inte tänkt klart, inte luftat själen… men ja, dags att packa ihop sig. K-stad next.

 


137644-2

Från oss alla (mig och J-dog)
till er alla (resten)
en riktigt God Jul!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hoppas också att j-dog får stå med de andra hundarna så att han får en riktigt fin jul.
Du skriver så bra, jag blir avundsjuk!

God jul!

Postat av: bibbi

godjul arlette!

2006-12-25 @ 17:47:44
Postat av: Anonym

GooOoOoOOoOoOOooOOoOd jul =)

2006-12-25 @ 17:48:00
Postat av: zZz

älskar att du drog in ferdinand i slutet. god fortsättning på dig Skåne! puss - liza

2006-12-26 @ 13:42:26
URL: http://lolawaters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback